Jumala muistutti minua profeetallisella sanalla.



Sain eri uskovilta saman profeetallisen sanan joka sanoi: 'älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi: minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.' 

Niin uskallan nyt Jumalan edessä sanoa suoraan kylmäsydämisten ja teologisten uskovien naamaa päin. Jeesus on oikein sanonut heistä, että he kunnioittavat Jeesusta vain huulillaan, mutta heidän sydän on kaukana Jeesuksesta, joka on itse Sana. Tämä tarkoittaa, että he rakastavat teologista jeesusta, joka on luotu ihmisviisauden varassa, eivätkä vaella suoraan Sanan mukaan, sillä Sana on itse lihaan tullut Jeesus.

Heidän takia minua vainotaan syystä mutta profeetallinen sana on aina muistutukseksi minulle, että Herra on kanssani ja auttaa minua kaikilla, eikä minun tarvitse pälyillä arkana. 

He ovat sydämeltään hitaita ymmärtämään erotusta korvausteologian ja Sanan väliltä. Luterilaisuus on hengellistä väkivaltaa, samalla lailla, kuin islam. 

En halua rakastaa teologista jeesusta, enkä jakaa, vaan mieluummin Raamatun ilmoittaman Jeesuksen tahdon rakastaa ja jakaa toisten uskovien kanssa, jotka löysivät Kristuksen sisäisen tuntemisen ja ymmärtävät Sanan merkityksen, jonka kautta silmät on jo aukaistu näkemään selkeästi kaikki erotukset. 

Ps. 119:63 Minä olen kaikkien niiden ystävä, jotka sinua pelkäävät ja noudattavat sinun asetuksiasi.









Tästä löydät...

Mauno Mattila ja kirja "Pyhien Sota"