Sana, joka nostaa ja totuus tekee sinut vapaaksi, on Jumalan Sana.



Minä itse kirjoitin ne tekstit korviksia varten ja sain korvikset valmiiksi, niissä on minun tekstit. Koska ymmärrän Sanan merkityksen. Sana aiemmin nosti minua ylös kuopasta.


Jos ei ymmärrä Sanan merkitystä, väheksyy Sanaa joka pitelee sinua hellävaroen [Job. 15:11]. Kun ymmärtää Sanan merkitystä niin kokee että Sanan kautta Jumala suoraan lohduttaa ja puhuttelee ja samalla Sana pitelee hellävaroen ja lääkitsee sisäisiin haavoihin. 


Minun haavoja Sana lääkitsi rakkaudellisesti ja Sana paransi ne sisäiset haavat ja Sana sai ne haavat umpeutumaan täysin ja Sana nosti minua ylös kuopasta. Silloin löysin Kristuksen sisäisen tuntemisen ja näin Jeesuksen joka ei ollut sellainen, joka musertaisi särkyneen ruokon ja sammuttaisi väkisin heikosti savuavan kynttilänsydämen, vaan nosti särkyneen ruokon pystyyn ja sytytti uudelleen heikosti savuavan kynttilänsydämen palamaan kunnolla. 


Niin sellainen itse Jeesus on joka Sanana teki jo minulle ja vapautti minut niistä, mitkä aiheutti minulle ne haavat. Se oli minun onnekseni, että silloin Sana oli minun uskon kohteena ja keskipisteenä niin silloin Sanasta oli apua minun haavoihin. 


Siksi Sana on minun uskon keskipisteenä ja kohteena. En nojaudu omaan ymmärrykseen, vaan minä elän Sanan varassa, joka on minun ymmärrykseni yläpuolella ja se avaa minulle ymmärrystä. 





Tästä löydät...

Mauno Mattila ja kirja "Pyhien Sota"